מרפאות שיניים אונליין

טיפולי שיניים לילדים – טיפים פשוטים שכדאי לדעת

טיפולי שיניים לילדים הוא תהליך של שמירה על היגיינת הפה וללא זיהומים ומחלות אחרות על ידי צחצוח יומי וחוט דנטלי של הפה. טיפול שיניים אינו כולל רק טיפול בפה; זה כולל גם טיפול בשאר הפנים. זה נעשה על ידי ביקור קבוע אצל רופא השיניים שלך. עם זאת, מומלץ לנהוג בזהירות לכולם, אפילו לתינוקות בכדי לסייע במניעת מחלות בגיל הרך ובעיות שיניים.

כל המידע על טיפולי שיניים לילדים

טיפול שיניים לתינוקות מתחיל בשן האגרוף ונמשך עד השן הרביעית או החמישית ברוב המקרים. תינוקות יכולים להרוויח משימוש בחומרי איטום שיניים כאשר השן הראשונה שלהם נכנסת. איטום עוזר לשמור על השן נקייה. עם זאת, זה לא מספיק שכן השן הראשונה מגיעה רק לאחר השיניים השנייה והשלישית. יש לזהות שיניים חסרות בשלב מוקדם יותר.
טיפול שיניים לתינוק מתחיל בהיגיינת פה טובה. הורים צריכים לוודא שהתינוק שלהם מטפל היטב בשיניו מגיל צעיר. למעשה, זה עדיין לא מאוחר מכיוון שהתינוק יכול להתחיל לבקר אצל רופא השיניים שלו עוד לפני שמלאו לו שנה. ביקור אצל רופא השיניים במהלך החודשים הראשונים לחייו של תינוק עוזר למנוע בעיות בהמשך. בשלב זה יש ללמד תינוק גם הרגלי פה טובים. התחלה כה מוקדמת מקלה על הילד להיפטר מהרגלים שעלולים לגרום לו לבעיות שיניים בעתיד.

מתי מתבצע טיפולי שיניים לילדים

ילדים בדרך כלל מפתחים הרגלים כמו משיכת שיניים או כשישת ציפורניים בגיל צעיר מאוד. מעשים אלה עשויים לא להוות איום מיידי, אך עלולים להזיק להם במידה והם עוברים את תקופת ההתבגרות. בגיל שנה על ההורים להתחיל להכיר את עצמם לבריאות השיניים ולהתחיל לבצע טיפולי שיניים שגרתיים לילדיהם.

על ההורים לוודא תחילה שילדיהם עוברים בדיקות שיניים סדירות ובמידת הצורך, יש לבצע ניקיון מקצועי כל 6 חודשים. על ההורים לרכוש סטים חדשים של סוגריים אורתודנטיים נשלפים או גומיות לילדים כך שלא יהיה מקום לעששת. ילדים שיש להם גישה לרופא השיניים המשפחתי יכולים ללמד את הערך של ביקור אצל רופא השיניים על ידי הקפדה על ייעוץ בנושא בריאות השיניים. חלק מבעיות השיניים כמו מחלת חניכיים אינן מתבטאות במשך מספר שנים אך הן ככל הנראה קרובות יותר לגרימת בעיות שיניים חמורות מאוחר יותר.

כשהילד מגיע לגיל ארבע או חמש

ההורים צריכים להתחיל להתמקד בבריאות השיניים שלו ברצינות. זה צריך לכלול לתת לו הדרכה שיניים באמצעות עלונים וסרטים חינוכיים. הורים צריכים לדבר עם ילדיהם על היגיינת שיניים וללמד אותם לצחצח שיניים פעמיים ביום – פעם בבוקר ופעם אחת בלילה. עם זאת, ילד עדיין יכול לבחור לדלג על מרפאת רופא השיניים אם הוא מרגיש שהרופא שלו מבלה איתו יותר מדי זמן. כל שעליו לעשות הוא להודיע ​​לרופא השיניים כי הוא חופשי לדלג על המרפאה מכיוון שהוא ידאג לדברים החשובים האחרים שלו.
מתי מתבצע טיפולי שיניים לילדים

טיפול שיניים לילד כולל טיפול שיניים שגרתי כגון טיפול פלואוריד וצילומי רנטגן

צחצוח וחוט דנטלי צריך להיעשות מדי יום בהתאם להמלצת רופא השיניים. ישנם שירותי שיניים המציעים שיניים תותבות לילדים בעלות נמוכה מאוד. עם זאת, על ההורים לדעת כי הרגלי שיניים מתפתחים עוד לפני שהם צוברים שיניים קבועות ולכן חשוב מאוד להקדיש קצת זמן לשירותים אלה. הזמן הטוב ביותר להתחיל בטיפול שיניים מונע לילדים הוא כשהם עדיין צעירים ובריאים ולכן עדיף לחכות עד גיל שש בערך כדי להתחיל לנקוט באמצעי מניעה.

דרך נוספת לקדם את בריאות הפה אצל ילדים

היא על ידי מתן מגוון צעצועים שונים שהם יכולים לשחק איתם. ההורים צריכים גם להקדיש כמה דקות לצחצח שיניים של ילדם בכל יום. ילדים עם טיפול עקבי מקבלים בדיקות קבועות אצל רופא השיניים שלהם וכאן רופא שיניים בודק סימנים של סרטן הפה או עששת. טיפול שיניים לילדים אינו דבר שקשה להתמודד איתו במיוחד אם אתה מקדיש לזה זמן בכל יום. אם אתה רוצה שלילדך יהיה בריאות שיניים מושלמת, הקפד לבדוק אותו אחת לכמה חודשים כדי לוודא שעדיין יש לו את כל שיניו בהווה.

ניווט תוכן
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים